Persóna marketing
Správně je persóna marketing psán krátce, tedy persona marketing.
Persona marketing je proces vytváření ideálního zákazníka jako reprezentativního modelu pro vaše cílové publikum. Persona je vlastně imaginární osoba, která reprezentuje skupinu lidí, které se snažíte oslovit. Tato persona je vytvořena na základě analýzy demografických, behaviorálních a psychografických faktorů vašich zákazníků.
Persona marketing umožňuje lépe pochopit potřeby, preference a problémy vašich zákazníků a tím lépe cílit vaše marketingové kampaně. Pomáhá také vytvářet cílený a personalizovaný obsah, který osloví konkrétní skupinu zákazníků a zlepší jejich zážitek s vaší značkou.
Proces tvorby persony zahrnuje sběr dat a informací o vašich zákaznících. Demografické faktory zahrnují věk, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a příjem. Behaviorální faktory se zaměřují na to, jak se vaši zákazníci chovají a interagují s vaší značkou. Psychografické faktory zahrnují hodnoty, zájmy a životní styl vašich zákazníků.

K čemu vám persona marketing bude?
Na základě těchto faktorů můžete vytvořit detailní popis vaší persony, který obsahuje informace o tom, co vaše persona ráda dělá, jaký má styl života, co ji trápí a jaké jsou její preference. Tento popis pak můžete využít k cílenému vytváření marketingových kampaní, které osloví konkrétní skupinu zákazníků.
Persona marketing je důležitým nástrojem pro vytváření úspěšných marketingových kampaní. Pomáhá vám lépe pochopit vaše zákazníky a cílit na ně konkrétní a relevantní obsah. Pokud chcete uspět ve svém marketingu, musíte znát své zákazníky a persona marketing je skvělým způsobem, jak toho dosáhnout.
Další články:
-
BONUS: 15 % kreditu na Srovname.cz ZDARMA
-
BONUS: 2 000 Kč na Zboží.cz
-
Jak je důležitý design e-shopu a odlišení se od konkurence
-
Jak chytré notifikace zvýšily tržby o 59,81 %
-
3 důvody, proč je výhodné navštívit e-shop ambulanci Eshop-pohotovost.cz
-
Získávání nových emailových kontaktů a objednávek? S Děkovačkou je to hračka