Jak jsme díky 3 chytrým notifikacím zvýšili konverzní poměr e-shopu se svíčkami o 9,32 %.

Sviička je e-shop prodávající ručně vyráběné sójové svíčky. Tyto svíčky jsou unikátní tím, že zdravě hoří a při jejich pálení neunikají do ovzduší toxické látky, které pak čicháte. Výrobní proces je náročnější než je tomu u klasických parafínových svíček v obchodech a proto je také prodejní cena vyšší. Ve Sviičce před Vánoci 2023 řešili, jak zvýšit počet prodejů na svém e-shopu.

Právě proto si vybrali Ověřený Web a vytvořili jsme pro ně kampaň se 3 notifikacemi: Poslední objednávky, Heureka recenze, Návštěvnost – souhrnné statistiky.

Jak probíhalo testování

Abychom dokázali zcela jasně určit, jak a zda vůbec pomáhají chytré notifikace s prodejem, rozhodli jsme se porovnat pomocí Google Analytics dvě stejná období. Notifikace jsme na e-shopu spustili koncem října a proto jsme jako testovací období zvolili měsíc listopad.

Listopad a prosinec jsou totiž nejdůležitější měsíce z hlediska prodeje svíček a měli jsme tak jistotu, že pro náš test získáme maximum relevantních dat.

Výsledky testování

Po skončení testovacího období jsme v Google Analytics porovnali výsledek za listopad 2022 a za stejné období roku 2023.

A výsledek? Zvýšení všech sledovaných metrik a především zvýšení konverzního poměru o 9,32 %.

Hlavní cíl jsme tak splnili a Sviičce jsme pomohli prodat více produktů a ještě jim oživit web. Zvýšení o 9,32 % je skvělým výsledkem. Díky chytrým notifikacím klient vydělal o desítky tisíc korun více. A náklady? 5 minut na integraci a 297 Kč měsíčně za platbu tarifu Start

I kdybychom klientovi pomohli prodat měsíčně jen o jednu svíčku navíc, dokázal by tím pokrýt náklady na měsíční provoz Ověřeného Webu. Klientovi se ale dařilo mnohem lépe a jen za listopad zvýšil své zisky tak, že si vydělal na Ověřený Web na roky dopředu. 

Použité notifikace

Každý e-shop je unikátní a proto k němu přistupujeme individuálně. Díky tomu, že nám prošly pod rukama již stovky e-shopů, naši specialisté přesně vědí, jaká kombinace notifikací má největší šanci zvýšit prodeje e-shopu. Nestřílíme tak od boku, ale jdeme najisto. Notifikace navíc postupně ladíme, aby měly pro klienta co největší přínos.

U Sviičky jsme proto zvolili kombinaci těch 3 notifikací:

Poslední objednávky

Tento e-shop běží na platformě Shoptet a díky tomu bylo možné využít exkluzivní notifikaci pro klienty Shoptetu. Jedná se o poslední objednávky s proklikem na konkrétní produkt. Tato notifikace zobrazuje reálné objednávky, které momentálně na e-shopu probíhají. Data pro notifikaci získáváme přímo ze Shoptetu a nemůže být tedy pochyb o pravosti zobrazovaných informací.

Heureka recenze

Jedním z nejpádnějších prodejních argumentů jsou recenze spokojených zákazníků. Sviička své recenze sbírá mimojiné na platformě Heureka, se kterou lze Ověřený Web snadno propojit. Nemohli jsme tak tuto notifikaci vynechat, protože její přínos je zcela zásadní.

Návštěvnost - souhrnné statistiky

Abychom ještě více podpořili důvěryhodnost e-shopu, rozhodli jsme se využít také notifikaci zobrazující statistiky o návštěvnosti. Díky tomu návštěvníci e-shopu vidí, že to na něm žije.

Doplňková notifikace - Slevový kód

Klient si během testovaného období pro své zákazníky připravil několik slevových akcí. Pro jejich prezentaci použil také jednu z našich notifikací. Tato notifikace umožňuje návštěvníkům e-shopu na jedno kliknutí využít slevu. Nemusí tak složitě kód opisovat do příslušného políčka v košíku. Tato notifikace je pouze pro e-shopy běžící na platformě Shoptet

Díky kombinaci výše zmíněných notifikací se nám podařilo zvýšit konverzní poměr e-shopu se svíčkami o 9,32 % a získat dalšího spokojeného klienta.


Toto může být i Váš příběh. Vyzkoušejte chytré notifikace na 14 dní zdarma a zcela nezávazně. 

Nepotřebujete k tomu žádné znalosti programování. Integrace je snadná a rádi ji uděláme za Vás. Zabere to 5 minut.

Další články: