Jak affiliate marketing využít pro váš e-shop

Affilbox

Podle statistik pouhá 2 % obchodníků v Česku využívá výhody affiliate marketingu. 

Celosvětově je affiliate jako marketingový kanál velice populární. Je to ideální nástroj, který slouží k propagaci vaší značky, zlepšuje vaše SEO, jste lépe vidět v organickém vyhledávání a prakticky – prakticky vám přináší reálné nákupy. 

Kdo by nechtěl zvýšit přísun nových objednávek?

Partnerům, kteří vaše produkty propagují, platíte odměny pouze za opravdu realizované a zaplacené nákupy. 

Nechte se inspirovat zahraničními trendy v affiliate marketingu a spusťte i vy svou propagační kampaň. 

Proč je affiliate marketing tak oblíbený?

Hlavně proto, že se jedná o skvělý způsob, jak propagovat váš produkt i e-shop. Navíc s nástrojem jako je AffilBox je provozování provizního programu velmi snadné. 

Ať jste zavedený podnik, nebo teprve začínáte, jeho výhody jsou zřejmé:

Odměna v affiliate je založena na výkonu. Blogy, magazíny a jiné webové stránky doporučují váš produkt a za to dostávají předem domluvenou provizi. To znamená, že vám přivedou přímé zákazníky a vy si udržíte kontrolu nad náklady. Vám tak bezprostředně nehrozí riziko ztráty peněz, což se může stát například při neúspěšné marketingové kampani. Platíte pouze za uskutečněné a zrealizované konverze.

Velmi dobře funguje doporučení výrobku přes recenze nebo v různých srovnávačích. Právě v tomto způsobu propagace je affiliate marketing velmi přirozenou marketingovou metodou. Snadným a nenásilným způsobem díky němu dostanete své výrobky či služby ven k lidem.

S pomocí affiliate programu budujete také důvěru ve vaši značku. Uživatelé internetu raději budou věřit vašemu partnerovi. Svůj produkt vychválí každý, ale pokud ho chválí někdo cizí, musí stát přeci opravdu za to…

Z hlediska SEO se také jedná o více než užitečného pomocníka. Pomůže vám zvýšit návštěvnost přímo na vašich stránkách pomocí odkazů. Právě zpětné odkazy jsou velké pozitivum pro vaše SEO obecně. Díky tomu můžete očekávat i menší narůst na pozicích v organickém vyhledávání.

Celkově vzato je affiliate marketing velice efektivní marketingový model, který slouží k navýšení jakéhokoliv podnikání. Je skvělý jak pro zavedené podniky, tak pro nováčky na trhu. Jedná se o nízkorizikový a efektivní způsob, jak rychle zacílit na široké publikum.

Mnoho českých e-shopů již rozjelo svůj vlastní provizní program a většině z nich přivádí velmi pěkné objednávky. Díky affiliate kampani můžete pro svůj e-shop navázat férovou spolupráci s influencery, blogery, ale také s různými recenzními katalogy, nebo srovnávači zboží či případně s kupónovými weby.

Nebo máte vlastní ambasadory značky? Ti jsou v poslední době velmi úspěšní v tom, jakým způsobem propagují své oblíbené vybrané značky – na zákazníky vždy lépe zapůsobí osobní příběh, konkrétní tvář a jméno. 

Doporučit určité zboží e-shopu může prakticky kdokoliv – vaši spokojení zákazníci nebo třeba i ten, kdo odpovídá na dotazy na Facebooku, nebo v nějakém fóru. Odměna pro doporučujícího partnera je založena na reálném nákupu, který klient skutečně zboží odebere, zaplatí (a zboží nevrátí).

Kdy je správný čas na spuštění affiliate programu?

Začít připravovat provizní program byste měli až v době, kdy je váš e-shop nebo vaše služba již na trhu nějakou chvíli a ovládli jste všechny procesy potřebné pro dobré fungování a spokojenost zákazníků. Provizní program si bude vyžadovat svůj čas, bez náležité péče sám fungovat nebude. O partnery, kteří vaší značce dají své jméno a tvář, kteří chtějí fungovat poctivě, je dobré se také stejně poctivě starat, budovat si s nimi dobré vztahy a udržovat je průběžně na dobré úrovni.

Propagační partneři

Úspěšnost provizního programu určuje především to, zda si najdete dostatečně výkonné partnery.

Pokud váháte a nemáte zatím domluvenou žádnou konkrétní spolupráci, je dobré před samotným startem provizního programu oslovit co nejvíce potenciálních partnerů a vytvořit si seznam těch, kteří jsou ochotni vás začít propagovat.

Vaši partneři by měli být schopni oslovit vaši cílovou skupinu

Výsledek

Pokud máte tedy dostatek času, nebo vhodného kolegu pro správu programu, váš e-shop nebo vaše služba jsou již v zaběhnutém procesu a pokud máte do začátku první partnery k propagaci, nebrání vám již nic, abyste mohli tento marketingový kanál začít využívat. Zaregistrujte si AffilBox a můžete začít.

AffilBox je zároveň velmi přehledným nástrojem, ukáže vám všechna čísla, která budete potřebovat při rozhodování, zda vám provizní program funguje dobře a efektivně.

Nemáte do začátku potřebné partnery a nevíte, kde je najít a jak je oslovit?

I tak pro vás má AffilBox řešení – varianta Network je zaměřena na startující programy, kterým pomáhá propojit vhodné spolupráce. Nabízí možnost nahlédnutí do tzv. Katalogu partnerů. V katalogu si můžete vybírat vhodné partnery podle jejich zaměření nebo způsobů propagace. Výhodou je přímé oslovení a pozvánka do vašeho úžasného programu.

Jak využít affiliate marketing pro váš e-shop?

Jednodušeregistrujete si vhodný nástroj: AffilBox

Propojíte s vaším e-shopem: AffilBox má připravené nástroje na propojení s nej platformami na trhu, nemusíte se bát technických složitostí.

Nastavíte pravidla a podmínky: v každém zřízeném účtu je připraven vzor obchodních podmínek.

Aktivujete skvělé funkce: Kupóny – usnadní propagaci hlavně na sociálních sítích, není potřeba sdílet složité a dlouhé linky. Bonusy – můžete škálovat hladiny odměn třeba podle výkonnosti partnerů. Měny – prodáváte v korunách, eurech nebo v rupiích? Žádný problém – nastavíte si pro jakoukoliv měnu kurz pro přepočet a každý z vašich – i zahraničních – partnerů tak může vidět své výsledky ve zvolené měně. Stejně tak v rámci multijazyčnosti může aplikaci používat ve svém jazyce. 

Nebo potřebujete jiné specifické funkce? Ve srovnání vlastností aplikace si určitě najdete i to, co se vám bude hodit lépe.

Připravíte v programu dostatek propagačních materiálů: bannery, odkazy na kategorie nebo přímo produkty.

Vyladíte komunikaci: upravíte si vlastní e-mailové šablony pro zasílání notifikací z programu.

A pozvete si partnery ke spolupráci: pomocí zmíněného Katalogu partnerů. 

Za měsíc, za dva – už jen budete sklízet plody vložené energie.

Tak takhle snadno předběhnete 98 % konkurence na trhu!

Další články: