Google tag manager co to je

Google Tag Manager (GTM) je nástroj, který slouží k implementaci sledování webu, jako jsou například Google Analytics, Facebook Pixel, AdWords a další. S pomocí GTM můžete jednoduše nastavit sledování událostí na vašem webu, například kliknutí na odkaz nebo tlačítko, vyplnění formuláře nebo dokončení objednávky.

GTM funguje na principu kontejnerů, do kterých můžete nahrávat různé tagy, tedy sledovací kódy. Tyto tagy se následně automaticky umístí na vaše webové stránky, což umožňuje jednoduché sledování konverzí a návštěvnosti. GTM také umožňuje nastavit různé podmínky, přes které se tagy spouštějí, jako jsou například podmínky pro specifické stránky nebo akce.

Snímek obrazovky 2023-06-07 v 9.37.20

Výhody použití GTM

Výhodou použití GTM je hlavně jeho jednoduchost a přehlednost. Není nutné měnit kód na vašem webu, aby bylo možné přidat nové sledovací kódy nebo upravit stávající. Stačí jednoduše vytvořit nový tag v GTM a nastavit, kdy se má spustit.

Další výhodou GTM je rychlost implementace. Pokud byste chtěli využívat sledování událostí pomocí klasického kódu na vašem webu, může to být časově náročné, zejména pokud nemáte zkušenosti s programováním. GTM vám umožní vytvořit a nasadit sledování událostí v několika málo krocích.

Kromě sledování událostí umožňuje GTM také nastavit různé cíle a sledovat návštěvnost stránek. Díky GTM můžete například sledovat, jaké stránky na vašem webu jsou nejnavštěvovanější, jaký máte poměr nových a opakovaných návštěvníků a podobně.

Závěrem

Celkově lze říci, že Google Tag Manager je velmi užitečný nástroj pro správu sledování webu a implementaci různých sledovacích kódů na vašem webu. Jeho jednoduchost a přehlednost ho dělají ideálním pro ty, kteří nemají zkušenosti s programováním, ale chtějí využívat různá sledování na svých webových stránkách.

Další články: