10 tipů, jak přimět návštěvníky webu k nákupu díky push notifikacím

V online světě, kde souboj o pozornost zákazníků nikdy nekončí, je zapotřebí hledat neustále nové a inovativní způsoby, jak lidi zaujmout. Push notifikace představují jeden z účinných nástrojů, jak uživatele nalákat zpět na web a třeba je popostrčit k dalšímu nákupu. Jak ale takovou efektivní notifikaci napsat? Tak přesně na to se podíváme v dnešním článku.

Co je to push notifikace

Na začátek si pojďme připomenout, co si pod pojmem push notifikace představit. Za push notifikace označujeme krátké vyskakovací zprávy, které se zobrazují uživatelům v prohlížečích, ve vyjíždějícím okénku z prohlížeče nebo jako notifikace na mobilním zařízení. Podstatné je, že k jejich odběru se musíte přihlásit. Jakmile tak učiníte, budou se vám push notifikace zobrazovat, kdykoliv budete online.

Jak vypadá přihlášení k odběru push notifikací na webu?

  • Žádost o povolení zobrazování oznámení na vás může vyskočit při první návštěvě daného webu z prohlížeče.
  • Nebo se vám může žádost ukázat až v momentě, kdy provedete nějakou konkrétní akci na webu (například kliknete na odkaz).

Skvělé jsou push notifikace proto, že poté fungují nezávisle na tom, zda používáte mobilní aplikaci, nebo pouze prohlížeč na svém počítači. Jejich hlavním cílem je informovat, upoutat pozornost, dostat zákazníky zpět na web nebo do aplikace a přesvědčit je k určité akci.

Náš TIP

Ptáte se, jak můžete zobrazování notifikací vypnout? Stačí otevřít v Google Chrome Nastavení, Ochrana soukromí a zabezpečení a najít si sekci Nastavení webu. Tam pak v části Oprávnění uvidíte Oznámení, kde lze notifikace zakázat.

Není notifikace jako notifikace

Kromě push notifikací existují také varianty notifikačních zpráv, k nimž není potřeba se přihlašovat a které nabízí právě třeba Ověřený web. Tyto notifikace se ukazují automaticky, jakmile uživatel navštíví web, na kterém jste je nastavili. Tento typ oznámení má za úkol především návštěvníky na webu udržet, zvýšit vaši důvěryhodnost a dovést je k úspěšně dokončenému nákupu.

Proč využívat push notifikace?

Správná push notifikace by měla inspirovat, navnadit, potěšit a připomenout uživateli jeho propojení s vaší značkou. Pokud se vám podaří tyto body splnit, stanou se notifikace formou marketingové komunikace, která vám pomůže si dlouhodobě udržet loajalitu zákazníků.

Co dále přinesou push notifikace vašemu e-shopu?

  • Získáte nový způsob komunikace se svými potenciálními a současnými zákazníky.
  • Povzbudíte neaktivní uživatele.
  • Zvýšíte interakci aktivních zákazníků.
  • Posílíte povědomí o své značce.
  • Podpoříte svůj zisk a navýšíte obrat z mobilních zařízení.

Jak lze push notifikace tvořit a spravovat?

Tvorba push notifikací pro webové stránky využívá technologii známou jako Web Push API. Pokud máte k dispozici vývojáře, můžete se pustit do vlastní implementace, nebo si práci usnadněte s dostupnými nástroji. Ty vám poskytnou jednoduché rozhraní, ve kterém si nastavíte vzhled notifikací, jejich rozesílku i vhodné publikum a ve kterém také uvidíte užitečné statistiky. Vyzkoušet můžete například:

V případě, že se rozhodnete přenechat správu push notifikací a jejich obsah externistovi, mohl by se vám hodit kurz Outsourcingu obsahu. V něm se zdarma a za pouhých 30 minut naučíte, jak úspěšně spolupracovat se specialisty mimo váš tým a jak jim připravit zadání.

Jaké prohlížeče podporují push notifikace?

Možná vás to překvapí, ale ne všechny platformy webové push notifikace podporují. Dobrá zpráva ale zní, že Google Chrome, který je momentálně nejpoužívanějším prohlížečem, mezi ně patří. Zajímá vás, jak to mají další prohlížeče? Podívejte se na přehlednou tabulku:

Jak má vypadat efektivní push notifikace?

Podle průzkumů otevře push notifikace až 90 % uživatelů a dosahují až o 50 % vyšší míry otevření než e-maily. Tak si na nich dejte záležet. 

Notifikace se zpravidla skládá z

  • titulku,
  • textu,
  • obrázkové ikony,
  • hlavního odkazu.

 

Specifická je svou délkou. Udává se, že nejlepší výsledky přinášejí oznámení obsahující jen 20–90 znaků, což opravdu není mnoho. Držte se proto hlavního pravidla, které zní: Buďte struční, výstižní a konkrétní

Desatero psaní push notifikací

  1. Snažte se psát personalizované notifikace na míru podle nákupního chování, geografické polohy či historie nákupů daného uživatele.

    „Markéto, dnes bude chladno. Zahřejte se svým oblíbeným čokoládovým latte s 25% slevou.“

  2. Nepoužívejte trpný rod, ale rod činný. Ten je přesvědčivější a lidé mu lépe rozumí.

    NE: „Právě byl spuštěn letní výprodej.“ANO: „Právě jsme spustili letní výprodej.“

  3. Pište v první osobě, aby to vypadalo, že sdělení posíláte uživatelům přímo vy.

    NE: „Dnes dárek k nákupu zdarma!“ANO: „Petře, máme pro vás dárek zdarma!“

  4. Využijte sociální důkaz. Lidé následují ostatní a dají na doporučení od rodiny, přátel nebo influencerů.

5. Vyvolejte emoce a pocit FOMO = strach, že o něco přijdeme. Dobře fungují unikátní a časově omezené nabídky nebo slevy.

6. Můžete využít clickbaity, ale nesnažte se nalákat na klamavou reklamu. Vždy musíte dodržet to, co jste zákazníkům v notifikaci slíbili.

7. Nezapomínejte na akční slovesa, kterými uživatelům řeknete, co chcete, aby po přečtení notifikace udělali. Například: podívejte se na nabídku, objednejte ihned, napište nám a podobně.

8. Pokud je to možné, zahrňte do textace slova nebo fráze, na která lidé slyší:

  • exkluzivní
  • nový
  • limitovaný
  • rychle 
  • nyní
  • zdarma
  • nenechte si ujít
  • pospěšte si

9. Držte se přirozeného konverzačního tónu, který je přátelský a neformální. Pokud si to jako značka můžete dovolit, zkuste být vtipní. Jakmile se vám podaří lidi rozesmát, zvyšuje se pravděpodobnost, že udělají to, co po nich v notifikaci chcete.

 Všeho moc škodí. Dejte si pozor, abyste na zákazníky nekřičeli a nepoužívali příliš mnoho verzálek nebo vykřičníků.

Podpořte své prodeje

Push notifikace mohou být v e-commerce sektoru užitečným nástrojem v případě, že víte, jak je správně využít a jak je efektivně zapojit do marketingového mixu.

Abyste jejich pomocí zvýšili konverzní poměr, zkombinujte push notifikace s těmi webovými od Ověřeného webu. Jakmile se uživatelé díky push notifikacím dostanou na váš web, naše upozornění podpoří vaši důvěryhodnost a chytře návštěvníky na e-shopu přesvědčí, aby u vás nakoupili.

Tento článek pro vás připravil: Včeliště

Včeliště jsou specialisté na obsahový a inbound marketing. Díky poutavému obsahovému marketingu vám pomohou oslovit a udržet si zákazníky.
Včeliště

Další články: